Jul 9, 2015

Frică



           
E toiul nopții și tu-mi urli în ureche că nu vrei să fii cu un pămpălău și-un laș. Că nu vrei să fii ocrotită de-un fricos, ce singurul lucru pe care-l are-n comun cu un bărbat e că e puțin bărbos, iar eu stau și te privesc sfios. Stau mai mult sau mai puțin pe verticală și am gândirea mai puțin radicală. Mențin contactul vizual cu papucii ce, observ acum, că sunt la fel de vocali ca mine (adică scot sunete mai mult involuntare ce sunt înăbușite de gura ta).
            Ți-aș spune multe și mărunte, doar că nu te mai decizi să taci. Ești prea ocupată să ataci, dar nu e vina ta. Nu ști ce faci. Te privesc și te urmăresc. Te plimbi dintr-un colț în altul gesticulând. Nu asculți liniștea mea pentru că vrei să te descarci. Te las și nu te-ascult pentru că știu că multe lucruri le-ai dezmoșteni mâine dimineață.
            Ochii te țintuiesc și tu ridici privirea frustrată și nelămurită. Papucii primesc glas și pășesc spre tine. Mâna mi se îndreaptă spre tine. Degetul mare îți pecetluiește buzele în timp ce restul te duc mai aproape de mine. Te-apropie de liniștea mea și în ea mă auzi, iar ea îți spune așa:
            „ Știai că izvorul fricii e iubirea? Imagineză-ți că nu ți la nimic în lumea asta, obiect sau persoană, nici măcar la tine. Crezi că ți-ar mai fi frică? Tu vrei să nu-mi mai fie frică, dar nu ști că singurul motiv pentru care îmi e, ești tu. Și da, deseori mi-e frică că vorbele ce încă le renegi dimineața, vor uita să-ți mai coboare de pe buze și că va fi o noapte care va fi ultima în care tricoul meu va mai mirosi a parfumul tău, dar singurul motiv pentru care o fac, ești tu. Așa că nu-mi mai cere să nu-mi fie frică, pentru că atunci voi simți că nu te mai iubesc cum meriți, cere-mi doar să uit să-mi fie frică. Ocupa-mi timpul, gura și inima. Fă-mă să uit!”
            E dimineață și taci. Ochii ce mă priveau la un momentdat bulbucați acum s-au liniștit. Stau țintiți spre nimic și parcă și-au uitat rolul. Vorbele ți se-noadă-n gât și parcă le e frică să iasă. Acum mă auzi cel mai bine.

Acum ți-e frică și ție.

No comments:

Post a Comment